علی بن ابیطالب صاحب اختیار عمر بن خطاب

مقدمه:

یکی از مسایلی که در بین برادران شیعه و سنی زیاد مورد بحث می‌باشد. قضیه غدیر می‌باشد. که به لطف خداوند در مقاله (آسمانی ترین عهد) در مورد آن به طور کامل بحث کرده ایم. اما یه نکته که شاید برای تمامی دوستان جالب باشد.

خلیفه ثانی. ای علی همانا تو مولای من هستی

((شواهد التنزیل - الحاکم الحسکانی - ج ۱ - ص ۲۰۳

فقال عمر بن الخطاب: بخ بخ لک یا ابن أبی طالب أصبحت مولای ومولا کل مؤمن!! وأنزل الله: (الیوم أکملت لکم دینکم)

یا علی تبریک به تو می‌گویم. همانا تو شدی مولای من و مولای تمام مومنین و خداوند نازل کرد در این هنگام (الیوم اکملت لکم دینکم)

شواهد التنزیل - الحاکم الحسکانی - ج ۱ - ص ۲۰۰

فقال له عمر بن الخطاب: بخ بخ لک یا ابن أبی طالب.

..............................

تاریخ بغداد - الخطیب البغدادی - ج ۸ - ص ۲۸۴

فقال عمر بن الخطاب: بخ بخ لک یا بن أبی طالب أصبحت مولای ومولی کل مسلم، فأنزل الله: (الیوم أکملت لکم دینکم) [ المایدة ۳

..............................

تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج ۴۲ - ص ۲۳۳

فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لک یا ابن أبی طالب أصبحت مولای ومولی کل مسلم فأنزل الله عز وجل"الیوم أکملت لکم دینکم

..............................

البدایة والنهایة - ابن کثیر - ج ۷ - ص ۳۸۶

فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لک یا ابن أبی طالب أصبحت مولای ومولی کل مسلم فأنزل الله عز وجل * (الیوم أکملت لکم دینکم)

..............................

شواهد التنزیل|الحاکم الحسکانی|۱|ق ۵|مصادر تفسیر سنی|الشیخ محمد باقر المحمودی|الأولی|۱۴۱۱ - ۱۹۹۰ م||مؤسسة الطبع والنشر التابعة لوزارة الثقافة والإرشاد الإسلامی- مجمع إحیاء الثقافة الإسلامیة||

تاریخ بغداد|الخطیب البغدادی|۸|۴۶۳|مهمترین مصادر رجال سنی|دراسة وتحقیق: مصطفی عبد القادر عطا|الأولی|۱۴۱۷ - ۱۹۹۷ م||دار الکتب العلمیة - بیروت - لبنان||

تاریخ مدینة دمشق|ابن عساکر|۴۲|۵۷۱|مهمترین مصادر رجال سنی|علی شیری||۱۴۱۵|دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع - بیروت - لبنان|دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع - بیروت - لبنان||

البدایة والنهایة|ابن کثیر|۷|۷۷۴|مصادر تاریخ|تحقیق وتدقیق وتعلیق: علی شیری|الأولی|۱۴۰۸ - ۱۹۸۸ م||دار إحیاء التراث العربی - بیروت - لبنان||

حال چند سوال از برادران اهل سنت:

اگر اینگونه که دوستان اهل سنت می‌فرمایند باشد یعنی اینکه (پیامبر مردم را نگه داشت تا بگوید من علی را دوست دارم) آیا دین اسلام تنها به این مقوله مانده بود که مردم بفهمند پیامبر خدا علی بن ابیطالب را دوست دارد؟

مگر قبلا نمیدانسته اند؟

واقعه عشره الاقربین

عقد اخوت علی بن ابیطالب و پیامبر

واقعه خندق

واقعه خیبر

واقعه احد

ازدواج علی با فاطمه بنت محمد

لیله المبیت

آیه نجوا

آیه تطهیر

آیه ولایت

واقعه مباهله

و.....

این اصحاب عزیز. این واقعه ها را ندیده بودند و نمیدانسته اند چقدر پیامبر علی را دوست دارد؟

که حتما باید خداوند بفرماید و بعدش هم آیه نازل کند که امروز دینت کامل شد؟

بر فرض اینکه به معنای دوستی باشد. آیا جناب عمر بن خطاب احترام مولای خویش را نگه داشت؟

عمر بن خطاب به خانه علی بن ابیطالب حمله کرد + همسرش را مضروب ساخت + فرزندش را سقط کرد + حقش را غصب کرد و..... (این مطالب در پستهای قبلی سایت و وبلاگ به طور کامل از کتب اهل سنت ثابت شده است)

تا جایی که جناب عمر بن خطاب نظریه علی بن ابیطالب را در مورد خوش چنین می‌گوید:

ای علی تو مرا. دروغگو- حیله گر- غاصب و خاین می‌پنداری.

صحیح مسلم ج۵ ص۱۵۲- دارالفکر

حال شما بگویید. کدام را بپذیریم؟

 



http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=91