آیا ابوبکر و عمر و عثمان، جواب پیام دوستی و محبت علی علیه السلام را ندادند؟!!

شبهه شیعه:
حضرت علی و دیگر امامان به خاطر این نام فرزندان خود را ابوبکر و عمر و عثمان گذاشتند که این نامها آنوقت ها معمول و رایج بود، و دلیل بر حب علی با خلفای سه گانه نیست 
اما گیریم که حضرت علی علیه السلام به خاطر ایجاد الفت و محبت نام فرزندان خود را عمر و عثمان و ابوبکر نهاد پس چرا خلفای راشدین نام فرزندان خود را، علی، حسن و حسین، نگذاشتند مگر نه این است که باید محبت دو طرفی باشد.

جواب اهل سنت:
اولا حضرت علی از نظر اهل سنت، در سن و سال کوچکتر از سه خلیفه پیشین رضی الله عنهم بودند و ایشان ۲۳ سال بعد از خلیفه اول، سالهای سال بعد از خلیفه دوم و سوم زنده بودند.
اگر علی خامنه ای اسم پسرش را بگذارد روح الله، این تعجب ندارد 
اما برعکس آن، عجیب مینماید زیرا روح الله خمینی، مقدم بود در حکومت کردن بر خامنه ای، و قبل از او حکومت کرد و وقتی نقش خامنه ای برجسته شد که دیگر خمینی زنده نبود، تا اسم یکی از فرزندانش را همنام خامنه ای کند!!
علی در زمان خلفای پیش از خود یک صحابی بود مثل بقیه اصحاب،
اما حضرت ابوبکر فورا بعد از وفات پیامبر صلی الله علیه و سلم،رهبر صحابه شد پس تعجبی ندارد که محبوبتر و مشهورتر باشد از حضرت علی، و جای حیرت نیست اگر علی نام فرزند خود را بخاطر ابوبکر، هم نام او کند!
و همین دلیل برای حضرت عمر و حضرت عثمان نیز هست 
اما حرف ما این نیست، سخن ما این است که به هر حال این نام ها، رایج هم حتی اگر بود، باز بصورت فطری علی باید از آنها بخاطر ظلمی که شما مدعی آن هستید و به ابوبکر و عمر نسبت میدهید، از آنها و از نام آنها روی گردان میبود!
اما علی نه از نام عمر روی گردان شد نه از خود عمر، و دختری را به زنی به عمر داد که از بطن فاطمه به دنیا آمده بود و شما مدعی هستید، که حضرت عمر شکم حضرت فاطمه را پاره کرده است!!! 
پس یا شما دروغ میگویید، آیاحضرت علی کارهایش عجیب و غریب است؟ خواننده خودش قضاوت کند که کدام احتمال درست است!
من بعنوان نمونه رفتم سراغ یک کتاب تاریخی، تا جواب شبهه شیعه را بدهم 
نام کتاب، تقریب التهذیب، از حافظ ابن حجر عسقلانی است که در ان،نام ۸۸۲۶ نفر از راویان احادیث را به ترتیب الفبا ذکر کرده است 
رفتم در بخش نام ابوبکر دیدم دیدم ۴۱ نفر بودند 
و هم نام عمر ۱۲۳ نفر هم نام عثمان ۸۳ نفر هم نام علی ۱۳۳ نفر هم نام حسن ۶۴ نفر هم نام حسین ۵۹ نفر بودند 
این کتاب را بصورت تصادفی انتخاب کردم 
و مشت نمونه خروار است 
پس میبنید که اهل سنت هیچ تبعیضی در نام گذاری ندارد بلکه نام علی در بین راویان کتب اهل سنت، از همه بیشتر است!
پس مردم شیعه نباید اعتنا به شبهه ها و سوالهای بچه گانه علمای شیعه بنمایند!
محبت بین علی و اهل سنت دوطرفه بوده است و چگونه دو طرفه نباشد که علی خودش یک نفر از اهل سنت و جماعت است و بلکه یکی از رهبران طراز اول اهل سنت و جماعت است 
و هرگز از شبهه‌های بی ارزش شیعیان،گردی بر دامن اهلسنت نمینشیند

محمد باقر سجودی (نویسنده اهل سنت)

...................................................................

**پاسخ مصطفی جوادی نسب (مدیر سایت) به محمد باقر سجودی (نویسنده اهل سنت)

اولا: بنده ادعا می‌کنم علی بن ابیطالب هیچ رابطه خوبی با خلفا نداشته است. و دلیل من هم این روایت است:

 

صحیح مسلم - مسلم النیسابوری - ج ۵ - ص ۱۵۲

فرأیتماه کاذبا آثما غادرا خاینا

..............................

 

السنن الکبری - البیهقی - ج ۶ - ص ۲۹۸

فرأیتماه کاذبا آثما غادرا خاینا

..............................

شرح مسلم - النووی - ج ۱۲ - ص ۷۲

فرأیتماه کاذبا آثما غادرا خاینا

..............................

فتح الباری - ابن حجر - ج ۶ - ص ۱۴۴

فرأیتماه کاذبا آثما غادرا خاینا

..............................

کنز العمال - المتقی الهندی - ج ۷ - ص ۲۴۱

کاذبا آثما غادرا خاینا

..............................

السنن الکبری|البیهقی|۶|۴۵۸|مصادر حدیث سنی - فقه|||||دار الفکر||

شرح مسلم|النووی|۱۲|۶۷۶|مصادر حدیث سنی - فقه|||۱۴۰۷ - ۱۹۸۷ م||دار الکتاب العربی - بیروت - لبنان||

فتح الباری|ابن حجر|۶|۸۵۲|مصادر حدیث سنی - فقه||الثانیة||دار المعرفة للطباعة والنشر بیروت - لبنان|دار المعرفة للطباعة والنشر بیروت - لبنان||

کنز العمال|المتقی الهندی|۷|۹۷۵|مصادر حدیث سنی - عام|ضبط وتفسیر: الشیخ بکری حیانی / تصحیح وفهرسة: الشیخ صفوة السقا||۱۴۰۹ - ۱۹۸۹ م||مؤسسة الرسالة - بیروت - لبنان||

صحیح مسلم|مسلم النیسابوری|۵|۲۶۱|مصادر حدیث سنی - فقه|||||دار الفکر - بیروت - لبنان||طبعة مصححة ومقابلة علی عدة مخطوطات ونسخ معتمدة

آری در این روایت. علی بن ابیطالب. در شان ابوبکر و عمر چنین می‌گوید:

ندیدم ان دو را مگر. دروغگو- گناهکار- حیله گر- خاین

به نظر شما این دلیل کمی است بر اینکه بین آنان رابطه خوبی نبوده است؟

 

ثانیا: مقام علی بالاتر است یا خلفا

جناب آقای سجودی چنین فرمودند:

((علی در زمان خلفای پیش از خود یک صحابی بود مثل بقیه اصحاب))

آیا واقعا علی مانند ما بقی اصحاب بود. پس لطف کنید فقط نمونه ایی از روایات در شان علی را بنویسید:

علی امیرالمومنین:

شرح نهج البلاغة - ابن أبی الحدید - ج ۹ - ص ۱۶۹- داراحیاء الکتب العربیه

الخبر التاسع:"یا أنس، أسکب لی وضوءا"، ثم قام فصلی رکعتین، ثم قال:"أول من یدخل علیک من هذا الباب إمام المتقین، وسید المسلمین، ویعسوب الدین، وخاتم الوصیین وقاید الغر المحجلین". قال أنس: فقلت: اللهم اجعله رجلا من الأنصار، وکتبت دعوتی، فجاء علی، فقال: صلی الله علیه وسلم:"من جاء یا أنس"؟ فقلت: علی، فقام إلیه مستبشرا

خلاصه ترجمه: پیامبر به انس بن مالک فرمود: اولین کسی که داخل شود از این باب اما متقین و سید مسلمین و...............همانا امد علی بن ابیطالب


علی و آیه تطهیر:

مسند احمد - الإمام احمد بن حنبل - ج ۴ - ص ۱۰۷- دارصادر

عن شداد أبی عمار قال دخلت علی وایلة بن الأسقع وعنده قوم فذکروا علیا فلما قاموا قال لی ألا أخبرک بما رأیت من رسول الله صلی الله علیه وسلم قلت بلی قال أتیت فاطمة رضی الله تعالی عنها أسألها عن علی قالت توجه إلی رسول الله صلی الله علیه وسلم فجلست أنتظره حتی جاء رسول الله صلی الله علیه وسلم ومعه علی وحسن وحسین رضی الله تعالی عنهم آخذ کل واحد منهما بیده حتی دخل فادنی علیا وفاطمة فأجلسهما بین یدیه وأجلس حسنا وحسینا کل واحد منهما علی فخذه ثم لف علیهم ثوبه أو قال کساء ثم تلا هذه الآیة إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت ویطهرکم تطهیرا وقال اللهم هؤلاء أهل بیتی

 

علی و آیه نجوا:

تفسیر الآلوسی - الآلوسی - ج ۲۸ - ص ۳۱

إن فی کتاب الله تعالی لآیة ما عمل بها أحد قبلی ولا یعمل بها أحد بعدی آیة النجوی * (یا أیها الذین آمنوا إذا ناجیتم الرسول) * الخ کان عندی دینار فبعته بعشرة دراهم فکنت کلما ناجیت النبی صلی الله علیه وسلم قدمت بین یدی نجوای درهما ثم نسخت فلم یعمل بها أحد، فنزلت * (أأشفقتم)

 

علی در روز خیبر:

الفصول المهمة فی معرفة الأیمة - ابن الصباغ - ج ۲ - ص ۱۱۷۳- دارالحدیث

ضربة علی یوم الخندق أفضل من عبادة الثقلین

 

علی در احد:

المعیار والموازنة - أبو جعفر الإسکافی - ص ۱۴۸

لا فتی إلا علی ولا سیف إلا ذو الفقار

 

علی در خیبر:

نیل الأوطار - الشوکانی - ج ۸ - ص ۵۵- دارالجیل

فإن هذه الغزوة هی التی قال فیه صلی الله علیه وآله وسلم : لأعطین الرایة غدا رجلا یحب الله ورسوله ویحبه الله ورسوله، فتطاول الناس لها فقال: ادعوا لی علیا فأتی به أرمد فبصق فی عینیه ودفع إلیه الرایة ففتح الله علیه

 

حب علی بن ابیطالب ملاک حلال زادگی و حرام زادگی

تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج ۴۲ - ص ۲۸۷- دارالفکر

الولید بن عبادة بن الصامت عن أبیه قال کنا ننور أولادنا بحب علی بن أبی طالب فإذا رأینا أحدا لا یحب علی بن أبی طالب علمنا أنه لیس منا وأنه لغیر رشده

 

هنوزم میگین علی بن ابیطالب مانند دیگر اصحاب بود؟

این روایات همه در زمان پیامبر بوده است. نه بعد از خلفا

اما در مورد مثالی که جناب سجودی بیان کرده اند. منطقیون به این گونه مثال زدن می‌گویند (قیاس مع الفارق)

جناب سجودی عزیز. مثل اینکه جنابعالی سوراخ دعا رو اصلا پیدا نکرده اید. عزیز دل من (حسنین) مانند دیگر بچه ها نبوده است. که شما بگویی چون باباشون از دیگران کوچکتر بوده است به همین خاطرخلفا اسم آنان را بر فرزندانشان نگذاشته اند.

حسن و حسین (سیدا شباب اهل الجنه) هستند.

مسند احمد - الإمام احمد بن حنبل - ج ۳ - ص ۳

قال رسول الله صلی الله علیه وسلم الحسن والحسین سیدا شباب أهل الجنة

..............................

سنن ابن ماجة - محمد بن یزید القزوینی - ج ۱ - ص ۴۴

قال رسول الله صلی الله علیه وسلم"الحسن والحسین سیدا شباب أهل الجنة. وأبوهما خیر منهما

..............................

سنن الترمذی - الترمذی - ج ۵ - ص ۳۲۱

قال رسول الله صلی الله علیه وسلم:"الحسن والحسین سیدا شباب أهل الجنة

..............................

فضایل الصحابة - النسایی - ص ۲۰

قال رسول الله صلی الله علیه وسلم الحسن والحسین سیدا شباب أهل الجنة

..............................

مسند احمد|الإمام احمد بن حنبل|۳|۲۴۱|مصادر حدیث سنی - فقه|||||دار صادر - بیروت - لبنان||

سنن ابن ماجة|محمد بن یزید القزوینی|۱|۲۷۳|مصادر حدیث سنی - فقه|تحقیق وترقیم وتعلیق: محمد فؤاد عبد الباقی||||دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع||

سنن الترمذی|الترمذی|۵|۲۷۹|مصادر حدیث سنی - فقه|تحقیق وتصحیح: عبد الرحمن محمد عثمان|الثانیة|۱۴۰۳ - ۱۹۸۳ م||دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع - بیروت - لبنان||سنن الترمذی وهو جامع الصحیح

فضایل الصحابة|النسایی||۳۰۳|مصادر حدیث سنی - فقه|||||دار الکتب العلمیة - بیروت - لبنان||

اگر همین یک روایت را فقط پیامبر در شان حسنین می‌فرمود: برای بیان مقامشان بس بود. این در حالی است که بارها نبی اکرم در شان حسنین روایت گفته است.

اما جناب سجودی چنین فرمودند:

(اما علی نه از نام عمر روی گردان شد نه از خود عمر، و دختری را به زنی به عمر داد که از بطن فاطمه به دنیا آمده بود و شما مدعی هستید، که حضرت عمر شکم حضرت فاطمه را پاره کرده است!!!)

قسمت اول: چرا علی بن ابیطالب فرزندانش را هم نام خلفا کرد؟

الف: یکی از فرزندان علی بن ابیطالب (عمر بن علی) بوده است. طبق کلام علمای اهل سنت جناب عمر بن خطاب این اسم را بر او گذاشت:

انساب الأشراف - البلاذری - ص ۱۹۲

کان عمر بن الخطاب سمی عمر بن علی باسمه

(عمر بن خطاب نامیگذاری کرد عمر بن علی را به اسم خودش)

..............................

الفصول المهمة فی معرفة الأیمة - ابن الصباغ - ج ۱ - پاورقی ص ۶۴۲

وکان عمر بن الخطاب سمی عمر بن علی باسمه

..............................

انساب الأشراف|البلاذری||۲۷۹|مصادر انساب ومعاجم مختلف|تحقیق وتعلیق: الشیخ محمد باقر المحمودی|الأولی|۱۳۹۴ - ۱۹۷۴ م||مؤسسة الأعلمی للمطبوعات - بیروت - لبنان||

الفصول المهمة فی معرفة الأیمة|ابن الصباغ|۱|۸۵۵|مصادر سیره پیامبر وائمه|سامی الغریری|الأولی|۱۴۲۲|سرور|دار الحدیث للطباعة والنشر|۹۶۴-۵۹۸۵-۹۹-۴|المؤلف: علی بن محمد بن أحمد المالکی المکی المعروف بابن الصباغ / مرکز الطباعة والنشر فی دار الحدیث - قم - شارع معلم - قرب ساحة الشهداء - الرقم ۱۲۵ الهاتف: ۰۲۵۱۷۷۴۰۵۴۵ - ۰۲۵۱۷۷۴۰۵۲۳ ص. ب: ۴۴۶۸ / ۳۷۱۸۵

ب: ابوبکر کنیه یکی از فرزندان علی بن ابیطالب بود.

اصفهانی در مورد او چنین می‌نویسد:

مقاتل الطالبیین - أبو الفرج الأصفهانی - ص ۵۴

قتل عبد الله بن علی بن أبی طالب"ع"وهو ابن خمس وعشرین سنة ولا عقب له.

کشته شد عبدالله بن علی بن ابیطالب در حالی که۲۵ سال سن داشت و فرزندی از او نماند.

(کنیه را پدر شخص نمیگذارد)

..............................

مقاتل الطالبیین|أبو الفرج الأصفهانی||۳۵۶|مصادر حدیث شیعه - عام|تقدیم وإشراف: کاظم المظفر|الثانیة|۱۳۸۵ - ۱۹۶۵ م||منشورات المکتبة الحیدریة ومطبعتها - النجف الأشرف||مؤسسة دار الکتاب للطباعة والنشر - قم – ایران

ج: عثمان

علی بن ابیطالب صراحتا بارها علت این نامگذاری را بیان کرده است:

مقاتل الطالبیین - أبو الفرج الأصفهانی - ص ۵۵

قال. إنما سمیته باسم أخی عثمان ابن مظعون.

(همانا او را نامگذاری کردم به عثمان بخاطر علاقه ام به برادر عثمان بن مظعون)

..............................

مقاتل الطالبیین|أبو الفرج الأصفهانی||۳۵۶|مصادر حدیث شیعه - عام|تقدیم وإشراف: کاظم المظفر|الثانیة|۱۳۸۵ - ۱۹۶۵ م||منشورات المکتبة الحیدریة ومطبعتها - النجف الأشرف||مؤسسة دار الکتاب للطباعة والنشر - قم - ایران

 

قسمت دوم: آیا ام کلثوم بنت علی با عمر ازدواج کرد؟

خوشبختانه این شبهه را یک سال پیش در وبلاگ به طور کامل جواب دادیم. الحمدلله لینک مطلب هم در صفحه اول سایت هست. می‌توانید به طور کامل ببینید.

 

آقا من میگم جناب سجودی اصلا سوراخ دعا رو پیدا نکرده شما ناراحت میشین. بابا باور کنید راست میگم. خودتون ببینید چی میگه:

(رفتم در بخش نام ابوبکر دیدم دیدم ۴۱ نفر بودند 
و هم نام عمر ۱۲۳ نفر هم نام عثمان ۸۳ نفر هم نام علی ۱۳۳ نفر هم نام حسن ۶۴ نفر هم نام حسین ۵۹ نفر بودند 
این کتاب را بصورت تصادفی انتخاب کردم)

خب از آقای سجودی یه سوال میکنم.

اگر این همه صحابی هست که نام. ابوبکر. عمر. عثمان دارد.

شما از کجا می‌گویید که منظور علی بن ابیطالب از گذاشتن اسم فرزندش به نام عثمان منظور همین جناب عثمان بن عفان بود؟

دلیل داری؟

بابا دلیل داری رو کن. منتظرم

ممنون از شما که خودتون شبهه مطرح می‌کنید بر علیه شیعه و خودتون هم به شبهه به نفع شیعه جواب می‌دهید.

ممنون از لطفتون. کشته مرده مرامت هستم داداش


در انتها هم جناب سجودی یه نصیحت جالب کرده اند:

(پس مردم شیعه نباید اعتنا به شبهه ها و سوالهای بچه گانه علمای شیعه بنمایند!
محبت بین علی و اهل سنت دوطرفه بوده است و چگونه دو طرفه نباشد که علی خودش یک نفر از اهل سنت و جماعت است و بلکه یکی از رهبران طراز اول اهل سنت و جماعت است 
و هرگز از شبهه‌های بی ارزش شیعیان،گردی بر دامن اهلسنت نمینشیند)

جدا آقای سجودی راست میگه. هیچ گردی بر دامن اهل سنت نمی‌نشیند.

ما خودمون رو کشتیم ده ها گاف از جناب عمر بن خطاب در کتب اهل سنت در اوردیم ولی هیچ گردی بر دامن اهل سنت ننشت. بلکه به جای اینکه سوال ما را جواب بدهند. برای اینکه گردی بر دامنشون ننشیند. سایت ما رو برای دوستان اهل سنت تحریم کردند.

آقا من میگم گرد نمیشینه. ولی برادر سجودی ما سوال میکنیم. یکی رو بگین جواب بده.

اگر بر حقید. چرا از جواب دادن به سوالات ما میترسید؟



http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=83