امامت

شماره صفحه: 1

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏ منشور الهی و جاودانه غدیر (قسمت – دوم )      معنای مولی در حدیث غدیر از آنجائیکه مخالفین غدیر ، در صحت حدیث غدیر نتوانستند خدشه ای وارد کنند ، لذا در محتوای حدیث غدیر بحث کرده و اظهار داشتند که واقعه غدیر  بخا


در بین شیعیان بنا بر ادله متعدد قرآنی و به استناد روایات معتبر و صحیح السند اتفاق نظر وجود دارد که امامت منصبی است الهی و این خداوند حکیم است که فردی را به امامت امت بر می‌گزیند و به او علم و عصمت عطا می‌‍‌فرماید تا بتواند هادی امت باشد. اصلا اساسی‌ترین نقطه افتراق


شاخص‌های امامت در تفکر شیعی امام علی(ع) در خطبة سوم نهج‌البلاغه هنگامی که مردم برای بیعت با او به عنوان خلیفه پیامبر(ص) اجتماع کرده بودند فرمود: «اگر حضور شما جمعیت انبوه نبود که با آن حجت بر من تمام شده و در نپذیرفتن مقام خلافت عذری ندارم و نیز اگر خداوند از عالمان پیمان


امامت در کتاب خدا و حدیث نبوی در صحیح بخاری به نقل از جابر آمده:"از پیامبر (ص) شنیدم که می گفت: دوازده امیر هستند که همگی آنها از قریش می باشند. ترمذی می گوید: این حدیثی صحیح و درستی است و به همین گونه از جابر بن سمره و این مسعود و عبد الله بن عمرو نیز روایت شده است.(اللَّهُ نَزَّلَ أَحْس


۱- آیه انذار نزدیکان وحی الهی در کوه حرا بر قلب پیامبر نازل گردید و او را به‏مقام نبوت و رسالت مفتخر ساخت رسالتی که باید در سطح جهانی‏پیاده گردد، و تمام ملل روی زمین، زیر پرچم آیین اسلام درآیند. فرشته وحی هرچند او را به مقام رسالت مفتخر ساخت، ولی نقطه‏شروع کار و وقت تبلیغ


جایگاه نظام امامت در اسلام (استاد جعفر سبحانی) در نظام اسلامی پس از مقام « نبوت » و « رسالت » مقام دیگری به نام « امامت » وجود دارد که قرآن در مواردی به آن اشاره نموده است مسلما مقام امامت غیر از مقام نبوت است « نبی » انسانی است که پذیرای &l


مطالب‌‌مان را دنبال کنید




logo-samandehi

کپـی‌برداری از مطالب سایت فطرت با ذکر منبع در راه رضای خدا مجاز می‌باشد.