کربلا صحرا نبود، جلگه بود!

کربلا صحرا نبود، جلگه بود... هوا گرم نبود، سرد بود!
دهم عاشورای سال ۶۱ هجری...قمری برابر با ۲۱ مهرماه سال ۵۹ هجری شمسی است....بله عاشورا در فصل پاییز بود!!!
ابتدا لطفا به این سوال جواب بده: در چه منبعی نوشته در کربلا هوا گرم بود؟
ما در کربلا ادعا نداریم گرم بود یا سرد بود؛ اصلا فرض کن هوا بهاری بود این مطلب از عمق حادثه وبزرگی ان چیزی کم می‌کند؟ مگر ما برای گرمای هوا عزاداری می‌کنیم؟ مگر انقلاب و حرکت امام حسین در زمستان یا پاییز حرام است؟ مگر امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر نبود؟ حال شما یک دلیل بیاور که امر به معروف و نهی از منکر در فصل‌های دیگر سال مشکل شرعی دارد؟

در این ماه از سال هوا رو به سردی میگذارد لازم به توضیح است که در زمانی که زمین اینقدر آلوده نبوده، هوا از نیمه دوم شهریور ماه رو بسردی گذاشته و در مهرماه کاملا خنک بوده است. عراق سرزمینی جلگه ای و حاصلخیز میباشد و یافتن کویری خشک و بی آب و علف (آنگونه که شیعیان میگویند)در آن سخت است.
این صحرایی که می‌فرمایید، جلوی خانه ما یکیش هست، آن وقت در کشور پهناور عراق وجود ندارد؟ مگر وقت می‌گویند «دشت کربلا» منظور صحرای آفریقاست؟ شما اطراف ۷۰ درصد از شهرهای ایران می‌توانی دشت مشابه را پیدا کنی! اصلا می‌دانی گرم ترین نقطه کره زمین جایی در کویر لوت است نه صحرای آفریفا یا امثال ان؟ و اما عراق مگر دشت ندارد؟ نکند توصیفات شعری را به عنوان اطلاعات جغرافیایی گرفته ایی؟ ببخشید دیوان شعر کربلا که کتاب جغرافیا نیست.
خوزستان (که من بچه اونجام)؛ جلگه‌ایی حاصلخیزتر از عراق است ولی صحراهای رملی دارد که من با چشم خودم دیده‌ام. ما در صد متری رودخانه بهمنشیر زمین بیابانی داریم که در عرف مردم عرب زبان به آن صَبَخْ گفته می‌شود.
حال از کجا فهمیده ایی یافتن دشت در عراق غیر ممکن است؟ 
و چه کسی از کویر بی آب و علف سخن گفت؟
ما از زمینی به نام کربلا سخن می‌گوییم در همان جایی که امروز روی نقشه می‌بینی؛ نه بیشتر نه کمتر. نکند می‌خواهی وجود شهری به نام کربلا را هم انکار کنی؟ پس انکار کن، حال که شیوه شما انکار خورشید در آسمان است؛ پس ما عاجزیم و تو برنده ایی ای برنده!

کربلا دقیقا در کنار رود فرات و تقریبا در مدار جغرافیایی شهر اصفهان قرار دارد و خشک بودن و بیابانی بودن آن در سال ۶۸۰میلادی کمی نامحتمل است!
نخلستان در جایی رشد می‌کند که گرم و بیابانی باشد. شما هیچ نخلی در مناطق کوهستانی نمی‌یابی. پس درخت نخل درختی گرمسیری است. حال بگو در کربلا سرما شدید وجود داشته است. ضمنا اگر کربلا شبیه اصفهانه چرا در اصفهان نخلستان نیست؟
ضمن اینکه گاهی در ایام پاییز لحظاتی را می‌بینی که همچون تابستان گرم هستند. من در زمستان ۱۳۸۹ در مشهد امام رضا بودم. و در زمستان خبری از برف و باران و سرما آنطور که معمول مشهد است نبود. وقتی این اتفاق برای مشهد که شهر سرماست اتفاق می‌افتد چرا در کربلای گرمسیر اتفاق نیفتد؟
نکند تعبیر مشهور «سوز عطش» شما را فریفته و آن را گرمای هوا فرض کرده اید!
«موقعیت جغرافیایی کربلا رو در گوگل ارث ببینید.۳۲ درجه شمالی و ۴۴ درجه شرقی و موقعیت جغرافیایی اصفهان رو در گوگل ارث میبینید.۳۲ درجه شمالی و ۵۱ درجه شرقی. پس میبینید که چندان هم در مدار اصفهان نیست بلکه چیزی حدود ۷ درچه پایینتر هست که میتونه توی آب و هوا و تفاوتش موثر باشه».
« تازه بحث ارتفاع از سطح دریا هم توی دما موثره.
کجای کربلا جلگه هست؟اتفاقا اگه تشریف برده باشید مکانی کاملا باز و لم یزرع هست که فقط محدوده مسکونی اش آباد شده.
کشف تاریخ شمسی عاشورا شق القمر نیست ولی همونطور که میدونید الان نسبت به ۶۰ سال گذشته زمین یک درجه بنا به دلایلی گرم شده
پس نمیشه گفت اونموقع سال در سال ۶۱ هجری مهرماه کربلا سرد بوده یا نه.اتفاقا امسال دوستانی که در سالگرد شمسی عاشورا کربلا بودند میگند که نسبت به ایران گرمتره.» (http://www.azad-andishan.com/thread۳۲۵۵۵.html)

رودخانه فرات یکی از پرآب ترین رودخانه‌های منطقه است که عرض آن در بعضی از نقاط به چند کیلومتر هم می‌رسد، پس چگونه ادعا می‌شود که این رود را سپاه یزید بر سپاه امام حسین بسته است؟
می شود بفرمایی این رود خانه در کدام نقاط عرض بیش از یک کیلومتر دارد؟ برای تکمیل اطلاعات ناقص شما می‌گویم؛ پس خوب بخوان: رودخانه اروند از به هم پیوستن آب رودخانه‌های دجله، فرات و کارون شکل می‌گیرد اما این رودخانه در هیچ نقطه عرض بیش از ۸۰۰ متر ندارد. آن وقت چطور ممکن است رودخانه فرات چند کیلومتر عرض داشته باشد؟ ممکن است این رودخانه پهن و لاغر شود اما آیا کربلا در قسمت پهن فرات واقع شده یا در قسمت لاغر؟ جواب هیچکدام است! جنگ کربلا کنار یک نهر(که از شط فرات منشعب شده است) رخ داده است.
و اینکه فکر می‌کردی بستن یک نهر ممکن نیست؛ سخت اشتباه است. چون بستن یک نهر با سی هزار سرباز ممکن است. که حضرت عباس علیه السلام فرزند حیدر کرار علیه السلام به تنهایی این حصار را شکست.

در جلگه حاصلخیز کربلا با کندن ۴ الی ۵ متر می‌توان به آب رسید. آیا آن ۷۲ تن توانایی کندن زمین را نداشتند؟
در خرمشهر می‌توانی با کندن یک متر زمین به اب برسی و نیازی به چهار متر کندن زمین نبوده است. اما آبی که خارج می‌شود خصوصا در جغرافیای کربلا؛ تلخ و شور است و به همین خاطر غیر قابل شرب است.
ضمنا شما که کربلا را شبیه اصفهان می‌دانید بروید اصفهان و ۱۵ متر زمین را بکنید و ببینید به اب می‌رسید یا نه؟

سپاه حسین بن علی که با کاروانی از شتر ها به آنجا آمده بودند، آیا نمی‌توانستند با شیر شتر‌هایشان از عطش خود و فرزندانشان بکاهند؟؟؟
شما که این احتمال ضعیف را برای کوبیدن حقیقت به این بزرگی به عنوان دلیل پذیرفته ایی چند درصد هم احتمال نمی‌دهی شیر شترها تمام شده باشد؟ به هرحال شیر شتر است چاه آب که نیست. کوهان شتر است تانکر آب که نیست. آب همینهاست که در روزهای قبل عاشورا استفاده شده و به انتها رسیده بود.
«اصلا شما از کجا میدونید در اون فصل شترها شیر میدادند یانه؟ یا اصلا شتر ماده هم همراه کاروان امام بوده یا نه؟» http://www.azad-andishan.com/thread۳۲۵۵۵.html

حال که تا اینجا از مقاله را خوانده ایی لطفا ای چند خط آخر را هم بخوان:
ارتفاع این شهر بین ۲۰ الی ۴۵ متر از سطح دریا بوده و مرتفع ترین قسمت آن مربوط به فضای اطراف حرمین مطهر و پست ترین قسمت آن قسمت شرقی شهر یعنی جاده کربلا- طویریج که نزدیک به رودخانه فرات هست می‌باشد. البته با حرکت شهر به سمت جنوب غربی شهر نیز ارتفاع تا ۵۰ متر از سطح دریا نیز ادامه خواهد داشت.
کربلا در ۷۵ کیلومتری شمال غربی نجف و ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد قرار گرفته است. فاصله آن تا شهر کاظمین ۱۱۰ و تا شهر سامرا ۲۲۰ کیلومتر می‌باشد، نزدیکترین شهر مهم عراق به کربلا شهر حله مرکز استان بابل است که در ۳۵ کیلومتری شرق شهر کربلا قرار دارد، در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی شهر کربلا شهر مسیب قرار دارد که رودخانه فرات از آن رد می‌شود و مرقد مطهر طفلان مسلم در آن قرار دارد.
در داخل شهر کربلا شاخه ای از رودخانه فرات به نام نهر حسینیه قرار دارد که سبب آبادانی و وجود نخلستان‌های متعدد در قسمت شمالی شهر کربلا گشته است، کربلا از جنوب و غرب به بیابان‌های عراق می‌رسد و در شمال غربی آن دریاچه نمک الزازه قرار دارد.

حال ای دوست عزیز(!) من شما را دوست دارم!
اگر جواب سوالات ضعیفت را نگرفته ایی در عقلت شک کن! ولی اگر جواب سوالات دیگرت را که ننوشته ایی نگرفته ایی؛ برما خرده نگیر و گرنه پاسخ سوالاتت همه روشن است. پس با پرسش‌های دیگرت که من انها را نمی‌دانم با جواب‌های روشن مخالفت نکن که از گمراهان خواهی شد!

 



http://emamalzaman.blogfa.com/post-366.aspx