نماز خواندن در شهر کربلا افضل از نماز خواندن در مسجدالحرام است

آیت الله العظمی سید صادق شیرازی:
اهل بیت علیهم السلام در همه زمینه ها بهترین الگو برای ما می‌باشند. یکی از اموری که باید از اهل بیت علیهم السلام بیاموزیم وب ه کار بندیم این است که آن بزرگواران ثروت و مال فراوانی به دست می‌آوردند ولی همه را در راه خدا انفاق می‌کردند. چراکه مال و ثروت دنیا و به طور کلی همه مظاهر دنیوی که در نظر بسیاری از ما ارزشمند است، نزد آنان هیچ ارزشی ندارد. ایشان افزودند: آنچه نزد آنان ارزشمند است تنها امور خدایی است و به عنوان مثال برآوردن گرفتاری‌های شیعیان و هدایت مردم نزد اهل بیت ارزشمند است. از همین روست که می‌بینیم سالانه افراد گرفتار و بیمار و حاجتمند بسیاری در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امیر، سیدالشهدا، ثامن الائمه و دیگر مشاهد مشرفه اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین به حاجت خود می‌رسند و گرفتاریشان رفع می‌شود. همین طور به برکت این انوار مقدسه چه بسیار از انسان ها هدایت شده اند و می‌شوند و به رستگاری و عاقبت به خیری دست می‌یابند. به عبارت دیگر متاع دنیا کم ترین بهایی نزد اولیای خدا ندارد و فقط و فقط رضای خدا و طاعت الهی مد نظر آنان می‌باشد. 
مرجع عالی قدر خاطرنشان کردند: 
ما نیز باید با تأسی به پیشوایان خود در این نکته بیندیشیم که برای چه هدفی آفریده شده ایم و چه نقشی را باید ایفا کنیم. مسلماً فلسفه وجودی انسان خورد و خوراک و تهیه مسکن و پوشاک و دیگر نیازهای مادی نیست و شایسته نیست که انسان عمر شریف را فقط و فقط صرف این اهداف و نیازهای کم اهمیت نماید. بلکه باید از سرمایه عمر خود به گونه ای استفاده کند که در عالم آخرت برایش سودمند باشد و آن را در راه فرمانبرداری از خدای متعال و دستگیری از نیازمندان و برآوردن حوایج برادران ایمانی صرف نماید. خدای متعال از ما می‌خواهد به قدری که اموراتمان بگذرد و توان فعالیت و عبادت داشته باشیم غذا بخوریم، نه این که بیش از این به خوراک خود اهمیت دهیم، یا در خوردن آن افراط و اسراف کنیم، یا خدای ناکرده به خاطر آن با همسرمان اختلاف ایجاد کنیم.
آیت الله العظمی شیرازی در بخش دیگری از بیاناتشان به جایگاه والای زمین کربلا اشاره نموده، تأکید کردند: جماعتی از اعاظم علما و فقهای ما نظیر شیخ انصاری، سید ابوالحسن اصفهانی، سید محمد کاظم یزدی، میرزا محمد تقی شیرازی و میرزای نایینی ـ به پیروی از روایات گهربار اهل بیت علیهم السلام ـ در رساله‌های عملیه خود فرموده اند:
نمازخواندن در شهر کربلا ـ و نه فقط حرم مطهر سیدالشهدا یا قمربنی هاشم سلام الله علیهما ـ از نمازگزاردن در مسجدالحرام فضیلت بیشتری دارد. ایشان همچنین توصیه کردند: قدر نعمت زیارت حرم ملکوتی سیدالشهدا علیه السلام را بدانید و در آن جا تصمیم بگیرید خدمات خود را گسترش دهید و در راهی که هستید ثابت قدم بمانید. این را بدانید که ایجاد مقدمات ازدواج پسران و دختران و تسهیل در آن از مواردی است که قرآن آن را «ما عِندَ الله» می‌داند و نزد خدا باقی می‌ماند. در کربلا از خدا و اهل بیت علیهم السلام کمک بخواهید تا شما را در ارائه خدمات بیش از پیش یاری کنند و تصمیم بگیرید از وقت و پول و نیرو و گفتار خود در راه اجرای اوامر اهل بیت علیهم السلام ـ که یکی از مهم ترین آنها تسریع و تسهیل در ازدواج است ـ بیش از گذشته استفاده نمایید. اتخاذ چنین تصمیمی از نشانه‌های عنایت اهل بیت علیهم السلام و قبولی عمل است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم)

 



سایت شیعه نیوز