رواج بی بندو باری در یک جامعه باعث بروز زلزله میگردد

به گزارش شیعه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مهدی پور، محقق و پژوهشگر مهدویت، در سومین روز همایش صبح قریب با اشاره به راهکارهای مقابله با حوادث آخرالزمانی گفت: آخرالزمان واژه ای است که از زمان فوت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آغاز شده است و تا پایان جهان ادامه دارد و هر روز که می‌گذرد، واژه آخرالزمان جلوه بیشتری پیدا می‌کند. 
وی اظهار داشت: در احادیث آخرالزمانی حتی قبل از اسلام و نیز در قرآن کریم درباره مسائل آخرالزمان، چون حوادث مکانی، زمانی، بین اقوام و انسان ها و سیمای مردان و زنان در آخرالزمان بحث شده است. 
وی به راهکارهای مقابله با رویارویی با حوادث آخرالزمان چون زلزله، طوفان و حوادث جوی اشاره کرد و اذعان داشت: پیشگیری از ضررهای حوادث طبیعی مانند طوفان و مقاوم سازی ساختمان ها و بناها برای کاهش تخریبات زلزله یکی از راه‌های مقابله با حوادث آخرالزمانی است. 
وی از بین بردن عوامل بروز حوادث آخرالزمان را یکی از راهکارهای مقابله با این حوادث دانست و بیان کرد: در روایات بسیاری داریم که وقتی بی بند و باری و مسائل خلاف عفت رواج پیدا کند، زلزله فراوان می‌شود. 
وی افزود: عده ای در مقابل روایات معتبر و وجود واژه «غیبت» در آنها شبهه افکنی می‌کنند. این در حالی است که در بیش از پنج کتاب از شاگردان امام صادق (علیه السلام) و امام کاظم (علیه السلام) کلمه غیبت آورده شده است و حتی مسئله «غیبتان» که برخی منکر آن می‌شوند، در کتاب‌های معتبر چون اصول کافی در چند روایت دیده می‌شود. 
عده ای از اهل سنت نیز ولادت حضرت مهدی (عج) را پذیرفته اند و مرحوم محدث نوری نام چهل نفر از اهل سنت را در کتاب کشف الاسرار آورده و تصریح کرده است: حضرت مهدی (عج) فرزند بلافصل امام حسن عسکری است، در نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری متولد شده است و هزاران نفر در زمان امام حسن عسکری (علیه السلام) او را دیده اند. 
وی درباره امکان شرفیاب شدن خدمت حضرت ولی عصر (عج) بیان کرد: سید مرتضی علم الهدی در پنج کتاب نقل کرده که رسیدن به خدمت امام زمان (عج) در زمان غیبت کبری بوده است، اما مشاهده دوسویه نفی شده چون مساوی نیابت است. 
حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور گفت: یازده قرن است که کسی از طرف حضرت حجت (عج) نیابت خاصی ندارد و کسی بعد از سال ۳۲۹ هجری قمری نمی‌تواند ادعای نیابت خاص کند. اما مراجع، نواب عام هستند و فقط عثمان بن سعید امری، محمد بن عثمان، حسین بن روح نوبختی و علی بن محمد ثمری به ترتیب ۵، ۴۰، ۲۱ و ۳ سال نایب خاص حضرت مهدی (عج) بوده اند و پس از نواب خاص عده ای چون علی محمد باب و حسین علی باب ادعای نیابت خاص کردند و در زمان خود به انحرافات زیادی کشیده شدند. 
این پژوهشگر حوزه مهدویت، نفس زکیه، محمد بن عبدالله حسن بن حسن بن علی بن ابیطالب، منصور دوانیقی و منصور حلاج را از جمله افرادی خواند که شخصاً ادعای مهدویت کرده اند. 
وی ادامه داد: در ۱۴۸ حدیث آمده است که امام زمان (عج) پس از ظهور، جهان را پر از عدل و داد می‌کند و معجزه همه پیامبران را همراه خود دارد، در صورتی که مدعیان دروغین هیچ یک از نشانه ها را نداشتند. 
وی با ابراز تأسف از اینکه بیشترین شبهات و هجمه ها دامنگیر جوانان می‌شود، خاطرنشان کرد: مطالعه و تحقیق، تسلیم ائمه اطهار بودن، تقلید از فقها و مراجع و مراجعه به کارشناسی متدین برای حل سؤالات، از جمله راهکارهای رفع شبهات در حوزه مهدویت است.


منبع خبر: شیعه نیوز


 



سایت شیعه نیوز