رواج بی بندو باری در یک جامعه باعث بروز زلزله میگردد

به گزارش شیعه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مهدی پور، محقق و پژوهشگر مهدویت، در سومین روز همایش صبح قریب با اشاره به راهکارهای مقابله با حوادث آخرالزمانی گفت: آخرالزمان واژه ای است که از زمان فوت رسول اکرم (ص) آغاز شده است و تا پایان جهان ادامه دارد و هر روز که می گذرد، واژه آخرالزمان جلوه بیشتری پیدا می کند.
وی اظهار داشت: در احادیث آخرالزمانی حتی قبل از اسلام و نیز در قرآن کریم درباره مسایل آخرالزمان، چون حوادث مکانی، زمانی، بین اقوام و انسان ها و سیمای مردان و زنان در آخرالزمان بحث شده است.
وی به راهکارهای مقابله با رویارویی با حوادث آخرالزمان چون زلزله، طوفان و حوادث جوی اشاره کرد و اذعان داشت: پیشگیری از ضررهای حوادث طبیعی مانند طوفان و مقاوم سازی ساختمان ها و بناها برای کاهش تخریبات زلزله یکی از راه های مقابله با حوادث آخرالزمانی است.
وی از بین بردن عوامل بروز حوادث آخرالزمان را یکی از راهکارهای مقابله با این حوادث دانست و بیان کرد: در روایات بسیاری داریم که وقتی بی بند و باری و مسایل خلاف عفت رواج پیدا کند، زلزله فراوان می شود.
وی افزود: عده ای در مقابل روایات معتبر و وجود واژه «غیبت» در آنها شبهه افکنی می کنند. این در حالی است که در بیش از پنج کتاب از شاگردان امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) کلمه غیبت آورده شده است و حتی مسیله «غیبتان» که برخی منکر آن می شوند، در کتاب های معتبر چون اصول کافی در چند روایت دیده می شود.
عده ای از اهل سنت نیز ولادت حضرت مهدی (عج) را پذیرفته اند و مرحوم محدث نوری نام چهل نفر از اهل سنت را در کتاب کشف الاسرار آورده و تصریح کرده است: حضرت مهدی (عج) فرزند بلافصل امام حسن عسگری است، در نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد شده است و هزاران نفر در زمان امام حسن عسگری (ع) او را دیده اند.
وی درباره امکان شرفیاب شدن خدمت حضرت ولی عصر (عج) بیان کرد: سید مرتضی علم الهدی در پنج کتاب نقل کرده که رسیدن به خدمت امام زمان (عج) در زمان غیبت کبری بوده است، اما مشاهده دوسویه نفی شده چون مساوی نیابت است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور گفت: یازده قرن است که کسی از طرف حضرت حجت (عج) نیابت خاصی ندارد و کسی بعد از سال 329 هجری قمری نمی تواند ادعای نیابت خاص کند. اما مراجع، نواب عام هستند و فقط عثمان بن سعید امری، محمد بن عثمان، حسین بن روح نوبختی و علی بن محمد ثمری به ترتیب 5، 40، 21 و 3 سال نایب خاص حضرت مهدی (عج) بوده اند و پس از نواب خاص عده ای چون علی محمد باب و حسین علی باب ادعای نیابت خاص کردند و در زمان خود به انحرافات زیادی کشیده شدند.
این پژوهشگر حوزه مهدویت، نفس زکیه، محمد بن عبدالله حسن بن حسن بن علی بن ابیطالب، منصور دوانیقی و منصور حلاج را از جمله افرادی خواند که شخصاً ادعای مهدویت کرده اند.
وی ادامه داد: در 148 حدیث آمده است که امام زمان (عج) پس از ظهور، جهان را پر از عدل و داد می کند و معجزه همه پیامبران را همراه خود دارد، در صورتی که مدعیان دروغین هیچ یک از نشانه ها را نداشتند.
وی با ابراز تأسف از اینکه بیشترین شبهات و هجمه ها دامنگیر جوانان می شود، خاطرنشان کرد: مطالعه و تحقیق، تسلیم ایمه اطهار بودن، تقلید از فقها و مراجع و مراجعه به کارشناسی متدین برای حل سؤالات، از جمله راهکارهای رفع شبهات در حوزه مهدویت است.


منبع خبر: شیعه نیوز




سایت شیعه نیوز