حیات بعد ازمرگ دنیوی وطلب حاجت

عمرگفت:یا رسول الله با اجساد بی روح صحبت می کنی؟حضرت فرمود:قسم به آن کسی که جان محمّد دردست اوست، شما درشنیدن آنچه من می گویم شنواتر از آنان نیستید

حال وقت آن رسیده است تا شما حقجوی عزیز حصر و محدودیّت هایی که توسط سودجویان دین فروش، به نام اصول دینی سالهای سال درگوشت خوانده اند ونه تنها از نزدیک شدن بلکه تفکّر دراین رابطه برحذرت داشته اند بشکنی و کمی بایکدیگر دردریای ژرف علم وحقیقت غوطه ورگردیم.که این شیوه ومسلک بزرگان ما بوده وهست.چراکه عبادت بدون تفکّر نه تنها انسان را به جایی نخواهد رساند که شاید زمینه ای شود تا دین فروشان سودجو ما را به ناکجا آبادی که می خواهند سیردهند.وشاید بهمین دلیل بوده است که درنزد مولایمان حضرت امیرالمؤمنین امام علی(علیه السّلام) یکساعت تفکّر درجهان و شگفتی های خلقت خداوند ازهفتاد سال عبادت بدون تفکّر برتروبالاتر بوده است.حال دستانمان را درهم گره بزنیم ودراین ژرفای بی نهایت سیرنماییم.

پرسش ها:
آیااموات وبالاترازآن، انبیاءواولیاء خدا پس ازفوت خویش ازاحوال ما بی خبرند؟
 

آیا کسانی که درراه خدا کشته می شوند،مرده اند و صحبت کردن با آنان بی نتیجه است!؟
 

طلب خیر ازانبیاء واولیاء که درنزد خدا وجهه ای نیک دارند، بی نتیجه است ونوعی شرک محسوب میشود!؟ 
 

آیا درخواست از کسی که فوت کرده است شرک ونوعی پرستش میّت به شمار می آید؟
پاسخ پرسش ها:

 

اولاً:ملاک عبادت وپرستش وتوحید وشرک درخواست از زنده ویا از مرده نیست زیرا چگونه وبه چه دلیل درخواست از زنده توحید است ولی درخواست از مرده شرک وپرستش میت است؟درحالی که حقیقت عمل یکی است
 

ثانیا:انبیاءالهی واولیا وشهدا بلکه همه ی انسانها پس از فوت زنده هستند ودرعالم برزخ حیات دارند.دلیل برزنده بودن اموات بسیار است.که به ذکرچند نمونه اکتفا میکنیم
 

خداوند فرموده است:وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ
 

به کسانی که درراه خدا کشته می شوند نگویید مرده اند بلکه آنان زنده اند ولی شما درک نمی کنید
 

سوره بقره آیه ی ۱۵۴
 

وفرموده است:وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
 

گروهی را که درراه خدا کشته می شوند مرده مپندارید بلکه آنان زنده هستند که نزد خدایشان روزی می خورند
 

سوره ی آل عمران آیه ی ۱۶۹
 

وفرموده است:النَّارُ یُعْرَضُونَ عَلَیْهَا غُدُوًّا وَعَشِیًّا وَیَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَاب
 

آل فرعون صبح وعصربرآتش نشان داده می شوند وروزی که قیامت برپاگردد حکم می شود که آنان را برسخت ترین عذاب وارد سازند
 

سوره ی غافر آیه ی ۴۶
 

این تنهاچند نمونه از آیات قرآن کریم بود حال بیایید تا برخی روایات دال بر حیات پس از مرگ را مرور کنیم
 

درصحیح بخاری است که:رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم درجنگ بدر امر فرمود اجساد بیست وچهار نفراز کشته شده های قریش را در چاهی از چاه های بدر ریختند وآن حضرت پس از سه روز درحالی که اصحاب همراه بودند تشریف آورد کنار آن چاه ایستاد ویکایک آنان رابه اسم واسم پدر صدا زدوفرمود:یافلان پسر.یافلان پسرفلان آیا مسرور نمی شدیداگر اطاعت خداورسول خدا را می کردید؟به درستی که ما حقانیت آنچه را خدا به ما وعده داده بود یافتیم.آیا شما حقانیت آنچه را خدا به شما وعده داده بود یافتید؟عمرگفت:یا رسول الله (صلی الله علیه وسلم)با اجساد بی روح صحبت می کنی؟حضرت فرمود:قسم به آن کسی که جان محمد دردست او است شما درشنیدن آنچه من می گویم شنواتر از آنان نیستید
 

همین مطلب را در چندروایت دیگر با این عبارت نقل کرده است
 

ثم قال النبی صلی الله علیه وسلم انهم الان یسمعون ما اقول
 

رسول الله صلی الله علیه وسلم کنارچاه بدر ایستاده بود وفرمود:آنان اکنون آنچه من می گویم می شنوند
 

صحیح بخاری کتاب المغازی باب قتل ابی جهل ص۶۷۱ حدیث۳۹۷۶
 

همچنین رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم درزیارت اهل قبور اموات را صدا زد وخطاب به آنان فرمود:السلام علیکم یا اهل القبور یغفرالله لنا ولکم وانتم سلفنا ونحن بالاثر صلاه المومن القحطانی ص۱۳۹

نیز نقل کرده اند که عبدالله پسر عمر درزیارت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم وابوبکر وعمرگفته است

السلام علیک یارسول الله صلی الله علیه وسلم السلام علیک یا ابابکر السلام علیک یا ابتاه
 

ثالثا همه ی مسلمانان درسراسر جهان درتشهد تمام نمازهایشان می گویند:السلام علیک ایها النبی ورحمه الله
 

سلام برتو یا رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم

براین اساس اگربنا باشد گفتن یارسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) یاعلی(علیه اسلام) یاحسن(علیه السلام) ویا حسین(علیه السلام) ومانند اینها شرک باشد اگر بنا باشد صدازدن اموات حرام وموجب شرک وکفر بشود باید -العیاذبالله – گفته شود صدا زدن رسول الله-صلی الله علیه و آله وسلم -کشته شده های قریش را وصدازدن اهل قبور رانباید انجام می داد.عبدالله عمرکه گفت:یارسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) یا ابابکر یاابتاه وآنان را صدا زد-طبق گفته این تیمیه وبن باز -مشرک است
 

نتیجه:از آنچه به طور خلاصه بیان کردیم معلوم شد که حتی طبق روایات معتبر اهل تسنن انسان پس از مرگ دارای حیات است وافراد می توانند به آنان سلام کنند وبه آنان که مقرب درگاه الهی هستند متوسّل شوند که اگر غیر ازاین بود العیاذبالله پیامبر نیز مشرک میشد فردی که خود دین اسلام را از طرف خدا آورده است بهتر می داند یا افرادی که بیش از نیمی ازعمر خود را درکفروشرک به سر می بردند؟پیامبر بیشتر می دانست یا مفتی های وهابیّت وبه تبع آن مولوی های سنّی مسلک؟واگر غیر از این بود شخص عبدالله بن عمر مشرک بود چرا که پیامبر وابوبکر وپدرش را صدا میزند وازآن بالاتر ازآنها می خواهد که برای وی طلب مغفرت کنند!!!؟حال ما بگوییم که ابن عمر مشرک بوده است؟این احیانا با حدیث به هریک از صحابه ی من اقتدا کنید هدایت می یابید درتعارض نیست!!؟از یک رو حدیث جعل میکنید که هرفردبه هریک از صحابه اقتدا بکند هدایت می یابد واز آن رو صحابه را کافر ومشرک می پندارید!!!سبحان الله
 

تهیّه وتنظیم سایت تحقیقاتی اسلام پرس



www.Islam-Press.Net