تبرک حرام است ولی...+سند

اگر تبرک گرفتن از خاک قبر بزرگان دین حرام است پس چرا خود عزیزان اهل سنت چنین کاری می کنند
از نظر تاریخی ثابت شده است که مردم از خاک پاک قبر پیامبر(ص) و حضرت حمزه بلکه از کلّ مدینه به عنوان تبرک بر می داشتند و روایاتی هم وارد شده که تربت مدینه شفای هر دردی است و امان از جذام و صداع.
‏ 1-از جمله زرکشی می‏گوید: تربت قبر حمزه از منع برداشتن خاک حرمین، استثنا شده است؛ زیرا اتفاق همگان بر جواز نقل آن برای معالجه صداع است.
وفاء الوفا، ج‏1، ص‏69.
‏ 2- ابو سلمه از پیامبر (ص) نقل می‏کند:
غُبارُ الْمَدِینَةِ یُطْفِی الْجذام.
‏ 3- ابن اثیر جزری از پیامبر (ص) نقل کرده:
وَالَّذی نَفْسِی بِیَدِهِ إنَّ فی غُبارِها شِفاءٌ مِنْ کُلِّ داءٍ.
سوگند به کسی که جان من در دست اوست، غبارِ خاک مدینه شفای از هر دردی است.
‏ سمهودی می‏نویسد: روش صحابه و دیگران این بود که از خاک قبر پیامبر (ص) برمی‏داشتند
وفاء الوفا، ج‏1، ص‏544
4- تبرک به قبر و خاک قبرِ سعد بن معاذ صحابی
‏ ابن سعد و ذهبی می‏گویند: شخصی مقداری از خاک قبر سعد بن معاذ برداشت، سپس نگاهی به آن کرد، ناگهان آن را مشک یافت.
طبقات الکبری، 3، 10 - سیر اعلام النبلاء، 1، 289.
‏‏ 5- تبرّک به خاک قبر عبداللّه حداّنی
‏ ابونعیم اصفهانی و ابن حجر عسقلانی می‏گویند: حدانی در سال 183 هـ. در روز هشتم ذی‏الحجه - یوم الترویه - کشته شد و مردم از خاک قبراو همانند مشک برمی‏داشتند و در لباس و پیراهن خود قرار می‏دادند.
حلیة الاولیاء، ج 2، ص 258 - تهذیب التهذیب ج 5، ص 310.
‏6- البته راجع به قبر بخاری در سمرقند، و ابن تیمیه نیز مطالبی نقل شده است، رجوع شود به طبقات الشافعیة ج 2 ص 233، سیر اعلام النبلاء، ج 12، ص 467 - البدایة و النهایه، ج‏14، ص‏136.